Technologie V Pohybu

V rámci návštěvy členské školy ZŠ V Pohybu proběhl 30. května 2023 také seminář Honzy Kršňáka na téma využívání technologií při výuce. Mluvilo se ale i o tom, jak digitální gramotnost učit, když jsou děti ve využívání technologií mnohdy zdatnější než učitelé, o čem a jak je třeba s dětmi mluvit nebo o otaznících, které s sebou přináší umělá inteligence.

Několik dalších střípků zde:

  • Největší smysl při zapojování technologií do výuky má práce s videem.
  • Pro dnešní děti je zcela přirozená situace, že jsou natáčeny. Fotka a video patří k jejich každodennosti a “být viděn” na sociálních sítích je pro ně normální. 
  • V kyberprostoru vzniká virtuální dvojník a aby hoj člověk ustál, musí vnitřně vědět, kdo je a co chce, aby rozeznal, co je ještě jeho skutečná potřeba a co potřeba vnucená zvenčí.
  • Na to, abychom mohli digitální gramotnost učit, ji nepotřebujeme sami umět, protože nikdo neví, jak je to správně.
  • Kritické myšlení se rodí až v pubertě, do té doby nemá dítě potřebu zpochybňovat, co na internetu čte.
  • V budoucnu budou ty nejdražší školy bez technologií.
  • Zajímavou možností pro práci ve výuce je Dollar street, kde děti mohou vidět fotografie a videa z reálného života lidí z celého světa.