V rámci návštěvy členské školy ZŠ V Pohybu proběhl 30. května 2023 také seminář Honzy Kršňáka na téma využívání technologií při výuce. Mluvilo se ale i o tom, jak digitální gramotnost učit, když jsou děti ve využívání technologií mnohdy zdatnější než učitelé, o čem a jak je třeba s dětmi mluvit nebo o otaznících, které s sebou přináší umělá inteligence.
Několik dalších střípků zde:
- Největší smysl při zapojování technologií do výuky má práce s videem.
- Pro dnešní děti je zcela přirozená situace, že jsou natáčeny. Fotka a video patří k jejich každodennosti a “být viděn” na sociálních sítích je pro ně normální.
- V kyberprostoru vzniká virtuální dvojník a aby hoj člověk ustál, musí vnitřně vědět, kdo je a co chce, aby rozeznal, co je ještě jeho skutečná potřeba a co potřeba vnucená zvenčí.
- Na to, abychom mohli digitální gramotnost učit, ji nepotřebujeme sami umět, protože nikdo neví, jak je to správně.
- Kritické myšlení se rodí až v pubertě, do té doby nemá dítě potřebu zpochybňovat, co na internetu čte.
- V budoucnu budou ty nejdražší školy bez technologií.
- Zajímavou možností pro práci ve výuce je Dollar street, kde děti mohou vidět fotografie a videa z reálného života lidí z celého světa.
- Knižní inspirace – Kouzlo smyslů od Davida Abrama.