Vytváříme zázemí pro rodiny s dětmi vyrůstajícími v bilingvním prostředí. Budujeme tým kvalifikovaných vzdělavatelů, kteří poskytnou odbornou podporu a zajistí:
- pravidelný kontakt,
- kvalitní přezkušování,
- individuální a partnerský přístup,
- v případě návratu do ČR vhodnou školu v blízkosti bydliště.
Patříte-li mezi rodiče, jejichž dítě se vzdělává dle § 38, pomozte nám vybudovat Přístav tak, aby mohl pomáhat co nejlépe. Vyplňte tento dotazník, podělte se s námi o své zkušenosti a zařaďte se mezi prvních 80 pilotních rodin, které naši podporu dostanou. Získáte tak možnost sami přímo ovlivnit, jaké služby a v jaké podobě je budeme poskytovat.
Asociace MIŠ sdružuje školy, které:
- kladou důraz na kvalitní, kompetenčně orientované vzdělávání,
- usilují o moderní a inovativní výuku,
- snaží se, aby se v nich děti cítily dobře a do života odcházely s pozitivním vztahem ke vzdělávání.
Dětem zapsaným do našich členských škol můžeme garantovat nejen individuální přístup pedagogů, ale i kvalitu prostředí, ve kterém se budou během přezkušování či krátkodobých pobytů cítit dobře.
Zakladatelé projektu:
Jan Sýkora
Spoluzakladatel Asociace MIŠ a autor myšlenky Přístavu pro děti zapsaných v českých školách a studujících v zahraničí. Devět let budoval a řídil ZŠ Hučák, která zaštiťovala až 150 dětí v domácím vzdělávání. Nyní se věnuje projektům podporujícím systémové změny ve vzdělávání.
https://www.linkedin.com/in/jan-sykora-a86b9796
Sára Stehlíková
Přezkušující učitelka a odborná garantka projektu. Má osobní zkušenost s výukou v ČR i na České škole v Portugalsku. Během tří let své praxe na pražské základní škole se věnovala výuce dětí pocházejících jak z rodin s odlišným mateřským jazykem, tak z prostředí sociálně znevýhodněného. Tyto zkušenosti dále rozvíjela během stáže v České škole v Lisabonu, kde se specializovala na práci s dětmi vyrůstajícími v bilingvním prostředí.
www.linkedin.com/in/sára-stehlíková-0a208331a
Co máme za sebou:
- setkání se zástupci MŠMT i MZV,
- setkání s experty na zahraniční vzdělávání z ČR i ze zahraničí,
- diskuze
- o možnostech spolupráce a podpory dětí na středních školách se zástupci PostBellum,
- o možnostech spolupráce se zástupci vysokých škol.
Co máme před sebou:
- vyhodnocení dotazníku od rodičů a promítnutí jeho výstupů do cílů vedoucích k naplnění našich vizí,
- nastavení konkrétních kroků pro první rok činnosti,
- návštěvy u přihlášených rodin,
- radostnou jízdu, ve které vytvoříme Přístav pro co nejvíce rodin žijících v zahraničí, ve kterém budeme podporovat vztah dětí k ČR, a to nejlépe po celou dobu jejich života.